Be careful what you wish for

Angående det förra inlägget så fick jag precis den spänning jag så gärna ville ha och så mycket, mycket mer. Min mobil var kvar hos Jullan och när jag hämtade den på kvällen hade jag både ett och två och nio missade samtal från en och samma person (ni som är snabbtänkta kan kanske lista ut vem), det är åtta för mycket. Lägg sedan till ett sms som bonus på det och den efterlängtade spänningen var mer en känsla av panik. Inte alls roligt. Mitt gamla tråkiga liv är förlåtet och får gärna komma tillbaka till mig när som helst, please!

Förut kunde jag göra ingenting hur länge som helst, typ se på tv en hel dag eller ligga i solen utan att röra ett finger but the those days are gone. Jag pratade med Lina om det nyss och vi är övetygade om att allt är jobbets fel. Sen jag slutade jobba på SCA blir jag extremt stressad av att göra ingenting. Så nu måste jag göra saker hela tiden, visserligen effektivt men ändå ledsamt.. att göra ingenting har ju varit min favorit sysselsättning.

Jag når alltid min effektivitetstopp på natten så efter att ha kommit hem från lagfika bestämde jag mig för att städa. Efter att ha dammtorkat och dammsugigt återstod bara moppningen.. men emellan körde jag igång en tvätt, effektiv som sagt. När jag sedan häller skurmedel i hinken får jag en känsla av att något inte står rätt till. Flaskan som jag använder är väldigt bekant och jag inser till min förskräckelse att det är samma medel som jag fem minuter tidigare hällt i tvättmaskinen. I hopp om att det trots allt ska vara sköljmedel tar jag mig en snabb titt på etiketten men det står ju självklart  "Allrengöring" med fet text. Rengöring som rengöring kan man ju kanske tycka.. jag stoppade dock tvätten illa kvickt och började helt enkelt, efter diverse krångel, om från början.. smidigt Mallan.

Well.. bye.


Kommentarer
Postat av: Erica

Så du damsuger =)

2006-08-04 @ 16:32:10
Postat av: Anonym

haha japp, min kompis skrev det på msn tidigare så jag var tvungen att driva lite men det kanske är bäst att jag ändrar så att folk inte tror att jag är dyslektiker:p

2006-08-04 @ 17:02:32
Postat av: Anna

Hahahaha eexakt sådär gjorde jag i förrgår. Körde snabbt, utan att tänka, in allrengöring istället för mjukmedel i tvätten. Gosh! Lätt hänt..

2006-08-06 @ 01:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback