Oh, simple thing, where have you gone?

Det vore så lätt att ta den enkla vägen, att göra det som förväntas och det som inte kräver speciellt svåra beslut, att bara följa med strömmen. Men "det är bara döda fiskar som följer med strömmen", brukar min tränare säga. Och vem vill vara en död fisk? Ibland vill jag nästan det, en död lax som bara glider med utan att behöva anstränga sig det allra minsta. Nu är det väl dock inte riktigt så livet fungerar för dom flesta människorna, snarare tvärtom. Man måste sprattla som satan för att hålla sig flytande.

Hösten blir onekligen intressant, anyting can happen liksom. Förmodligen "händer" inget mer än kyla, mörker och tristess. Inte för att vara positiv. Hade ju varit roligare om han som "förgyllde" dagarna hade fortsatt i samma stil. Men man kan ju inte få allt. Och jag är inte bitter.

Dj Bobo - Everybody
Radiohead - Karmapolice
The Fray - How to save a life

Nu sprattlar jag vidare, på återseende!

Kommentarer
Postat av: Erica

samtidigt som det här var lite deppigt skrivet så var det roligt på något sätt..
The fray är rätt sköna...säkert jag som tipsat dej också ;)

2006-08-28 @ 23:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback