A day in a life

Imorse skulle jag stiga upp tidigt, det var planen.. och guess what? Jag steg upp tidigt! Tack vare Lotta som ringde och väckte mig (enligt överenskommelse) klockan 8.45. En halvtimma senare var jag nere på gymmet för en snabb workout. Sedan kilade jag vidare till staden och trots att min plånbok stängt förbjudit mig att inhandla något slutade det med att jag gick hem med skor, diadem, tröja och två par shorts. Allt gick dock bara på 300 kronor så med andra ord kan nog jag och plånboken fortsätta vara vänner ett tag till. Ingen kan motstå sådana fynd, det förstår den också.

Resten av dagen spenderades på stranden liksom igår med Hannah. Hon hade taggat till och var redo för dopp redan efter en halvtimma.. vad hände? Väl nere vid vattnet var det inte samma spirit men det är ju en annan femma. Hannah klagade även hela dagen över hennes ryggont, det hade svidigt redan kvällen innan när hon duschade och nu gjorde det ont när hon låg. Jag föreslog att hon kanske hade bränt sig men Hannah bränner sig inte av den svenska solen. Himla mystisk åkomma hon dragit på sig alltså. Smärtan tilltog under dagen och till slut kunde hon inte ligga på rygg längre, även baken smärtade. Väl hemma utforskade Hannah sin rygg närmare och alldeles nyss meddelade hon mig via msn att hon "bränt sig som satan!!!" (av den svenska solen). I hate to say I told you so;)
    För att dra ännu en anekdot från dagens händelser och min vän Hannah så måste jag för er som inte är insatta berätta att Hannah är lite, för att inte säga mycket into Milan Baros (en fotbollsspelare, för er som är ännu mindre insatta). Vi satt och skämtade om hur Hannah skulle komma i kontakt med Milan (ibland tror jag nästan att hon är seriös) när hon berättar att hon har hittat hans blogg på nätet. Jag föreslog att hon skulle skriva en kommentar/kärleksförklaring som han förhoppningsvis skulle nappa på. Jag ser hur Hannah plötsligt får något drömmande i blicken och efter en stunds eftertanke säger hon "vad skulle man kunna skriva?", och jag lovar, det fanns inget skämtsamt med den kommentaren. I samma sekund som hon sagt det insåg även hon hur illa det lät och båda brast ut i ett hysterisk gapskratt. Ibland kan Hannah vara riktigt rolig.

En klockren dag måste avslutas på ett klockrent sätt och ikväll ska det tydligen ske på Rex. Vet egentligen inte om det kommer att bli så klockrent men vi ger det en chans!

Nu ska jag iväg och dunka lite, later!



Kommentarer
Postat av: mrs baros

hahaha, kan inte sluta skratta när jag tänker på bloggen :P
tuur att jag bjder på mig själv :P höhö


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback