Inbrott, vel och kel

Det är skrämmande många som läser min blogg utan att jag vet om det.. bra eller dåligt? Och på tal om skrämmande så vågar jag inte sova ensam i mitt stora, läskiga hus inatt. Jag har för tusan sovit själv i veckor men så råkade jag surfa in på vk:s hemsida och läsa om inbrottstjuvar som brytit sig in i både hus och lägenheter och slagit sovande människor helt blodiga bara ett stenkast (eller kanske två beroende på hur långt man kastar) från mitt hus. Jag har varken lust att bli misshandlad eller få ovälkommet besök i sömnen så jag bestämde mig för att fly fältet, låta tjuvarna jobba ostört och få mig en god natts sömn hos mammsen istället (jag har aldrig påstått mig vara speciellt orädd). Jag skulle ändå sova något hos mamma i veckan så det passade ju onekligen bra. Två flugor i en smäll liksom.

Om jag får bli seriöst för en stund så har jag kommit fram till att jag ska försöka, utan att få panik eller livsångest, komma fram till vad jag vill med mig liv. Det är inte jättelätt när man inte ens kan bestämma sig för vad man ska göra i helgen (storjöyran eller inte!?). Jag har alltid varit rätt inne på det där med jounalistik men med dagens arbetsmarknad och blablabla är det kanske inte ett klockrent val. Jag brukar dock alltid säga till andra, lite sådär halvnördigt, att "man måste våga för att vinna". Kanske på tiden att jag börjar göra det själv. Jag och töntig och vill bli rik men egentligen kanske man borde vara ännu töntigare och tänka att "pengar är inte allt", ja I don't know. Ska man satsa på det man tycker är kul eller något man blir rik av? Helst både och säger jag, varför nöja sig med mindre? Tur att jag hinner vela ett tag till. Och angående storsjöyran så hoppas jag att hela festivalen regnar bort.. då kan jag sitta här hemma och må gott istället. Annars måste jag dras med samma ångest som efter Robbie, det är helst inget man gör två gånger.

Jag och Hannah var på beachen idag och Hannah fick sitt först dopp, hysteriskt roligt att se henne.
- Alltså jag är rädd för att om jag hoppar i direkt så får jag värsta choken!
- Haha, varför skulle du få det?
- Jag fick det när jag hoppade i en isvak!
Mm, risken finns ju alltid Hannah.

För övrigt måste jag bli bättre på att släppa saker.. jag tycker fortfarande att du är stört bra vilket stör mig. Speciellt eftersom det förmodligen mest är in my head.

Icke att förglömma:
Dagens låt: I'm from Barcelona - We're from Barcelona

Bye!

Kommentarer
Postat av: Felicia

haha, storsjöyran komemr inte regna bort. jag fick min blogg, tack!

2006-07-25 @ 00:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback