Sunday bloody sunday

Jahapp, så var det söndag. Igår skulle jag sova länge, det var planen.. jag brukar aldrig misslyckas med mina planer, inte när det gäller att sova länge iaf. Problemet brukar snarare vara det motsatta. Så var dock inte fallet igår, klockan 10.30 ringde mobilen och väckte mig.. såklart (ska ju dock sägas, till Tovas försvar, att det var en ganska tacksam tid ändå.. kunde ju varit värre). Imorse var planen att jag skulle gå upp tidigt men morgon blev till dag och jag masade mig inte upp ur sängen förrän 13.20, då väckt av ännu ett telefonsamtal (dock kan ingen anklagas för tiden på dygnet här heller).  Slutsatsen är helt enkelt att det inte är någon idé för mig att planera min uppstigning, det går ändå alltid åt helvete. Det är dock ytterst ångestladdat att stiga upp när man i vanliga fall både ätit frukost, lunch och nästan är redo för middag. Till mitt eget försvar måste dock sägas att om man går och lägger sig samma tid som man brukar gå upp så är det väl egentligen inte så konstigt att man sover länge. Jag gråter hur som helst nästan ögonen ur mig av lycka när jag tänker på att jag inte måste gå upp 5.00 imorgon, underbart! Anyway så ska jag nu när jag börjar min första lediga vecka gå upp senast 10.00 varje dag, it's a promise!

Jag har varit oerhört duktig idag faktiskt, fixat min CV, skrivit ett oemotståndligt personligtbrev och sökt några jobb så här går ingen arbetslös länge! hah. Och om alla nu mot förmodan skulle kunna motstå min otroliga charm så emigrerar jag till Norge.. bra plan, jag vet! Jag har ändå alltid sagt att en norrman är en bra man så det slutar nog med bröllop.

Nu är det för övrigt bara 3 veckor och 2 dagar kvar tills vi befinner oss i Barcelona, det kommer utan tvekan att bli Bäst.. ingen press.

Dagens fråga: Yran eller inte?
Dagens låt(ar): Lars Winnerbäck - du hade tid och ingen soldat

Ut och kut nu, tjarå!

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag har kommit ur fas(?). Måste börja kliva upp 9 varje morgon igen. Man får sådan panik när man inser att man sovit bort hela dagen(fast klockan i själva verket bara är 12). Så då deppar man läder hela dagen och den blir totalt förstörd..Så hoppas du lyckas med ditt kliva upp kl 10 varje morgon ;)

Postat av: hannah

Är det inte lite tidigt att snacka yran redan?? =)
Så du har oxå planer på Norge eller?

2006-07-23 @ 20:30:56
URL: http://chalke.blogg.se
Postat av: Malin

haha hannah, yran=storsjöyran, inte brännbollsyran dork;)
nja, inte direkt.. men i värsta fall så.

2006-07-23 @ 21:22:24
Postat av: Erica

hahaha den var bra, åker du på yran något? doooooooooork, fan va ni hetsar varandra..tare lugnt! :P

2006-07-23 @ 22:20:28
URL: http://sjogge.blogg.se
Postat av: hannah

jaahaa, okaj.. oj, nu känner jag mig dum :P
o erica, vadå hetsa? =)

2006-07-24 @ 01:55:47
URL: http://chalke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback