Build me up

Det är måndag, ny vecka och den kunde inte ha börjat mycket sämre. Jag drar ett fett streck över denna jobbdag och hoppas att den aldrig upprepas. Jag och Jossan var hurtiga och jobbade lördag, världens flyt, 800 kronor och en biobiljett på fyra timmar. Dela det med fyra så har du typ dagens belopp, toppen.

Lördagen var dock inte bara givande pengamässigt utan bjöd även på en del onekligen intressanta samtal. Jossan blev offer för en man som så fort hon presenterat sig börjar skrika att han var jagad av en man med kniv som skulle döda honom innan han kastar på luren. Jossan blev livrädd och kutade med ilfart genom korridoren till våran chef som konstaterade att det nog var ett "skämt", fyndigt sådant, eller? Jag var näst på tur, kom till en man som verkade helt normal och trevlig till en början men skenet kan ju verkligen bedra. Han rullade igång en historia som lät mer som en amerikansk film där han var huvudperson. Och det var ingen dålig story heller. Han påstod att han hade fått ett mikroship in opererat i huvudet av regeringen som en del i ett globalt projekt för att avskriva Sveriges statsskuld. Dom kunde styra allt han gjorde likt en robot och han var tydligen inte ensam om det här. Han berättade sjukt detaljerat och trovärdigt om allt han utsatts för och han hade svar på alla frågor jag ställde. Han senaste problem var att han hade fått exem på kuken så att han inte kunde knulla (som han själv uttryckte det). Jag blev rädd och insåg att han nog var helt total knäpp.

Imorgon är det tisdag och då börjar jag ett till, nytt jobb. Vilket innebär tidiga mornar och förmodligen väldigt tråkiga långa dagar. Men det kan bli bra ändå, positiviteten.

För övrigt slog det mig just att Oasis "Don't look back in anger" har exakt samma början som "Imagine", inget försök att sno något lite diskret där inte.  

Det blir inte riktigt alltid som man har tänkt sig men framför allt blir det jobbigt när man bestämmer sig för att fixa det hopplösa.

Eva Cassidy - Songbird


Kommentarer
Postat av: Erica

Vart ska man ringa om man vill att folk som Ni ska sluta ringa till mej?! :P

2006-10-03 @ 13:43:06
Postat av: ch

Tidig m oasis-upptäckten malin :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback