You gave me nothing, now it's all I've got

Jag är trött, allt jobb och alla träningar börjar att ta ut sin rätt. Jag hinner aldrig vara hemma och dessutom har jag blivit senil. Mitt rum är stökigt och jag hittar ingenting. Mina kläder har rymt från min garderob och är spårlöst borta. Jag engegerade hela min familj i sökandet efter ett linne ikväll, det gick inte så bra. Alla konstaterade (som vanligt) med en suck att dom inte hade en aning och efter en timmes febrilt letande gav jag slutligen upp. Jag glömmer bort att jag har lovat att umgås med folk och varje morgon har mina nycklar, precis som kläderna, sprungit iväg. Jag tycker inte om när dom gör så. Jag är verkligen trött. Men det är ju i alla helg nu snart. Fast å andra sidan, vad gör det när man ändå ska jobba?

Igår var det i alla fall kul att jobba. Jag fick sälja en bokklubb som heter "Livsenergi". Dom säljer böcker med titlar som "Lär dig att prata med djur", "Hur du tar kontakt med andra sidan" och "Fyra grundstenar till ett bättre liv" (det var för övrigt den som förändrade Oprah Winfreys liv, tänka sig). Det är alltså djupt, andligt och helt knasiga grejer vi snackar. Och eftersom att vi ringer till tidigare kunder prickar dom in alla tre. Bland annat sålde jag just boken om hur man lär sig att kommunicera med djur till en kvinna som ägde en minigris, satan va den levde om alltså. En annan hade "gåvan" (som hon själv var noga med att poängtera) att kontakta dom döda men hon hade gjort sitt inom den branchen så istället köpte hon boken "Schematisk healing". Det var faktiskt helt sanslöst kul att prata med dessa människor och rätt mysigt också.  

Nu ska jag försöka att få ut lite sömn av den här natten och förhoppningsvis så botar det min senilitet en aning också. Nighty.

Och förresten! U2 - One, man blir aldrig någonsin ens lite less!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback