A fly in my eye

Idag tänker jag ägna min blogg åt att utrycka min oerhörda avsky för jordens värsta plåga; flugan. Den gör allt för att göra livet surt för mig just nu. Och det är inte bara en typ av fluga heller, nä, alla jävlar flugor har gått ihop mot mig! Tre dagar den här veckan (observera att det bara har gått fyra) när jag cyklat till jobbet har en liten fluga (jag vet inte exakt sort) flugit in i mitt öga och bestämt sig för att bosätta sig där. Vad är oddsen? Tre dagar av fyra! Det är inte bara obehagligt utan man får även vara glad om man inte cyklar in i närmaste lycktstolpe eller blir överkörd av en bil när man plötsligt blir tillfälligt blind på ena ögat.
   Som om detta inte vore nog bestämde sig en större typ av fluga för att väcka mig klockan 6.05 imorse genom att flyga runt i cirklar ovanför mitt huvud. En gång är okej, fine, flugor måste väl också få leva. Efter tio uppvaknanden tack vare mitt nya husdjur tappade jag räkningen. När den sedan bestämde sig för att mellanlanda i mitt öra var det inte okej längre. Flugor är inte längre välkomna på jorden. Jag gjorde halvsovande upp planer i mitt huvud om hur jag skulle gå upp och strypa det där jävla kräket om det kom i närheten av mig en gång till (1. jag var inte glad 2. nej, det går nog inte att strypa en fluga). När den klockan 8.15 väckte mig för cirka 17:e gången gav jag upp och erkännande mig besegrad. Flugan vann. Jag gick upp och den fick leva vidare, rättvist?  

Imorgon ska jag ta mitt politiska ansvar och rösta eftersom att helgen spenderas på basketcup i Luleå. Jag har ägnat halva min fritid denna vecka åt att lyssna på debatter mellan Göran Persson och Fredrik Reinfeldt, ungefär lika kul och oförståligt som trav på tv. Men som sagt, man måste ju ta sitt ansvar. Planen var egentligen att slänga iväg en blank röst eftersom att jag inte är speciellt insatt. Efter att ha lyssnat på dessa två herrar vet jag i alla fall vem jag inte vill ska styra vårat land och det måste ju räcka. Helst skulle jag dock styra Sverige själv och det första jag skulle göra som stadsminister är att gasa ihjäl alla flugor. Then who's the winner?

Kommentarer
Postat av: ch

I know the feeling with the fly thing!
Vem vill du inte ska styra landet om man får fråga?? =)

Postat av: E

Inte konstigt! Så fort som du cyklar..

2006-09-15 @ 18:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback