Animals and animals

I lördagsnatt klockan 01.15 bestämde jag mig för att trotsa min mörkrädsla och gå hem själv från Corona. Det korta avståndet och hagamannens frånvaro gjorde att idén inte kändes som ett självmordsuppdrag så jag började helt enkelt gå/halvspringa hemmåt. Jag kan ju inte påstå att det var mitt livs roligaste prommenad men jag tog mig i alla fall hem, både oskadd och levande. Vilket man tydligen ska tacka Gud för. I natt blev en 20-årig tjej våldtagen av sex "män" efter att ha gått hem från Corona klockan 01.15 precis exakt samma väg som jag gick tre dagar tidigare. Ibland är det verkligen skitroligt att vara tjej.

Nu har jag börjat jobba på riktigt. Jag har världens kanske mest omtalade och hatade jobb, telefonförsäljare på Online. Det är nästan så att man måste skämmas när man säger det. "Vad jobbar du som?" "Jo, jag är.. eh.. telefonförsäljare..". Nu är det ju bara så att jag för stunden råkar trivas så pass mycket att jag överväger att tacka nej till ett annat jobb. Men vad gör man när man tjänar äckligt bra och har trevliga arbetskambrater? Stannar där man är I guess. För just nu är pengar fan allt!

Hur knäpp man än är så kan man nog aldrig bli mer knäpp än Anna. Det fick jag återigen ett bevis på idag. Vem annars vaknar av att man försöker få sig själv att kräkas efter att man drömt att man sugit av en flygande giraff? En tröst till alla.



Kommentarer
Postat av: E

Trodde hagamannen var på permission?
HAHAHA giraffdrömmen var det läskigaste jag hört!

2006-09-07 @ 23:02:21
Postat av: Felicia

vafan, varför skrev du inte att du pratade med mig hela vägen från corona? tacka gud!? tack felicia... HAHA

2006-09-08 @ 21:16:57
Postat av: ch

vilket jobb ska du tacka nej till??

2006-09-10 @ 18:34:20
Postat av: Froft

Det har inlagget hade ju bara allt!
Snalla bli journalist inte telefonforsaljare! Don´t end up there ;)
Det dar med giraffen var ju helt galet kul!! FY faan va ja skratta.. jag gor det fortfarande nu nar jag kanner efter :P

Postat av: Froft

Det har inlagget hade ju bara allt!
Snalla bli journalist inte telefonforsaljare! Don´t end up there ;)
Det dar med giraffen var ju helt galet kul!! FY faan va ja skratta.. jag gor det fortfarande nu nar jag kanner efter :P

2006-09-21 @ 20:05:06
URL: http://froft.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback