Look at the stars

Idag skulle jag till Umedalen på arbetsintervju. Umedalen ligger på andra sidan stan vilket jag fick erfara är lika med andra sidan jordklotet. Jag var i alla fall ute i god tid, sådär en 45 minuter innan började jag trampa. Eftersom det enbart var raksträcka var det lätt att hitta, tills jag kom fram till en korsning. Vänster, höger eller rakt fram? En stor skylt pekandes åt höger hade dock texten "Umedalen". 'Tur att det finns vägskyltar!' hann jag precis tänka innan jag såg en lite mindre skylt pekandes åt vänster också med texten "Umedalen". Dubbla budskap alltså. Höger eller vänster? Jag tog det säkra före det osäkra och frågade en dam som såg pålitlig ut om vägen. Hon gav mig mycket riktigt en utförlig och helt korrekt beskrivning, rakt fram. Så mycket för vägskyltarna.

För övrigt så blir nog inte drömjobbet mitt. I konkurrens med 14 andra som redan jobbar där känns det halvkört. Men jag och Sjögge lever på hoppet, alltid.

Nåja, lyssna på Lenny Kravitz och ha en trevlig helg, det ska jag.

Coldplay - Yellow







Kommentarer
Postat av: E

Skön livsstil vi lever.
Always always Walla :)

2006-09-09 @ 12:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback