Move on now

Det är bara att konstatera, halva min bekantskapskrets har antingen emigrerat till Norge eller flyttat till Göteborg. Och jag överdriver inte ens. Men jag förstår dom. Göteborg är kanske Sveriges bästa stad och Norge är lika med pengar. Frågan är bara varför alla ska flytta när jag bestämt mig för att stanna? Dålig tajming.

Idag började jag på mitt andra jobb och i samma sekund fick jag ett tredje. Det finns jobb i Umeå, det Finns! Och fler ska det ju tydligen bli. Som det ser ut nu så kommer jag att jobba och spela basket 24-7 i höst. Spännande. Vilket i sin tur besvarar frågan om varför alla skulle flytta, jag skulle ändå inte ha tid att umgås med dom. Det är fullt tillräckligt att hinna med en halv bekantskapskrets och dessutom dom nya förmågorna som dyker upp längst vägen. Jag har insett att det finns för mycket bra folk för att man ska hinna med att vara med alla. Det är trist. Men å andra sidan ska man väl inte klaga, det finns pappskallar så att det räcker och blir över också.

Och så en liten parantes; efter dagens 3-1 seger (två mål singerade undertecknad (enbart för att skryta)) blir det Div.1 i Korpen nästa säsong, så himla stort! Haha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback