Who knew

Idag har varit en lärorik dag. Jag har insett att jag inte kan ta motgångar, att jag fullkomligt hatar att inte vara bäst och att jag aldrig kommer att ta körtkort. Jag har haft ett sjukt flyt ända sedan jag började som telefonförsäljare och sålt äckligt bra. Bakom framgången ligger nog det faktum att jag är sanslöst tävlingsinriktad. Jag pallar helt enkelt inte när någon säljer bättre än mig så jag ser till att sälja bäst. Nu är det ju inte alltid riktigt så enkelt och idag var en sådan dag. Efter halva dagen hade jag uppnått personligt bottenrekord och jag var pissed as hell. Medan timmarna tickade förbi och alla runt omkring mig sålde stod min visare fortfarande på 1 såld Naturpost. That is bad. Jag försökte begrava min frustration och känna lugnet men egentligen ville jag bara kasta mig ut genom fönstret så fort jag hörde en orderbekräftelse läsas upp, eller ännu bättre, kasta ut den som läste upp den. Till saken hör att när jag var på anställningsintervju frågade dom vad jag trodde var viktigt med jobbet och svarade bland annat väldigt fint att: "Det är viktigt att man är medveten om att det inte alltid kan gå bra", fuck that. Det var nog tur för alla att jag andra halvan av dagen blev betydligt mer lyckad och jag kunde gå hem glad, nästan bäst.

Och angående körtkortet så har jag inga kommentarer, det blir bara inget. Punkt slut. No questions asked.

Flumm-Jossan a.k.a "den enda som lyckats köra till Boden när man egentligen ska till Umeå" är numera inte bara min basketkompis utan också min arbetskambrat. Snacka om att förgylla arbetstiden. Medan dom flesta andra telefonförsäljare ger upp eller försöker lite försynt med ett "men jag kanske får berätta vad jag har att erbjuda" när kunden tackar nej på en gång säger Jossa:. "Men nu ska du lyssna på mig!". Och om kunden tackar nej igen så säger Jossan: "Men nu är det faktiskt såhär...". Och om kunden tackar nej ytterligare en gång säger Jossan: "Men som jag sa så...". Det är svårt att avbryta Jossan när hon väl har börjat, det krävs en stark man eller kvinna för att tacka nej när man får Jossan på tråden. Snacka om energisk. Men tro mig, det är hysteriskt roligt.

Knäpp-Anna a.k.a "Hon som drömmer att hon suger av giraffer" har en förkärlek för dåliga män. Hon är en sån som man ser om på tv som skriver brev till massmördare som sitter i fängelse och frågar om hon får gifta sig med dom. Ja, nästan så illa är det faktiskt. Och det är ju egentligen inte alls roligt. Jag undrar vad Anna ser i dessa män. Det tror jag att Anna själv undrar också för hon kan sällan svara när jag ställer frågan. Någon annan som kan? För er som inte förstår standarden på Annas män så har hennes senaste en längre tid pratat om hans "moderatbidrag", till slut säger Anna: "Du vet väl att det heter socialbidrag?" varav han svarar: "Nej, det heter moderatbidrag nu när moderaterna har tagit över!". Och nej, det var inte skämt från hans sida. Egentligen oroar jag mig lite för Anna men hon har klarat sig ganska bra hittills. För övrigt sägs det att man blir som man umgås.. jag ligger bra till.

Mew - Symmetry

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Ecco

Vad är en blogg utan en kommentar från Erica? Nä ingenting. Läst, over and out!

2006-09-30 @ 00:38:36
Postat av: chalke

Fan lazy dude, inget driving licence? (I hate lazy persons...vissel vissel..trallalla..) Wazup with that?
Jag förstår Anna, spänningen Malin, spänningen.

Postat av: Micke

jadu, varför ni dras till såna killar
är väll för att ni kan känna er "trygga" om ni är tillsammans med "den värsta"!? då kan ju han helt enkelt skydda er från allt ont här i världen? :)
så har mina girlfriends kännt iaf.. har kollat noga varför just jag o sen har vi gjort slut när vi konstaterat att dom bara ville känna sig trygga med nån...

2006-10-10 @ 22:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback