I can't help it baby, this is who I am

Efter regn kommer solsken är onekligen ett motto att leva efter. Efter några tunga veckor har molnen på min himmel skingrats och solen skiner, inte bara bildligt talat. Våren är förhoppningsvis här för att stanna and I love it.

Gårdagen var ungefär lika lång som hela veckan och innehöll mer dramatik än en vecka på Ibiza. Jag inledde med en tidigt morgon och spenderade följande åtta timmar med högskoleprovet. Snacka om att slitas mellan hopp och förtvivlan, ena sekunden känner man sig lika pantat och urholkad som en gammal ekstock för att nästa känna sig som blivande kandidat för nobelpriset. För att fira att det ens genomförts blev det en runda på stan där jag på 15 minuter lyckades länsa mitt konto, nytt rekord. Kvällen fortsatte i firandets tecken och förfesten bjöd på både föredrag, allsång, headbangande, luftgitarr spel och diverse annat. På sedvanligt manér blev det sedan O'learys och kvällen fortskred bekymmersfritt och synnerligen trivsamt. I tron om att det roliga var slut stapplade jag med onda fötter ut i natten efter att lyset tändts och lokalen börjat tömmas. Det är alltid lika osexigt och orutinerat att inte fly innan ljuset bländar en och avslöjar både egna och andras skavanker. Efter att ha samlat kvarvarande styrkor träffade Linda en norsk vän och tack vare min svaghet för norska och diverse lockrop om ett helt lag med fotbollskillar blev det en omväg hem, en ynnest (tack Tobbe trollkarl) för Linda skulle det visa sig. Eftersom att jag inte vill hänga ut någon såhär i offentlighetens ljus låter jag resten av nattens händelser förbli osagda. Men känn er välkomna att låta fantasin flöda.

Nu väntar en kort jobbvecka och sedan långhelg, den stora frågan är dock hur den ska spenderas. Finns ju sätt som skulle vara roligare än andra. Men att falla på mållinjen är aldrig populärt. Jobbigt läge. Vinna eller försvinna?


Dagens låt: Jimmy Eat World - Kill


Kommentarer
Postat av: you know who I am

om man inte satsar kan man inte vinna. Om man inväntar rätt läge, kan det vara för sent. The spark is there...you just have to light it, dear!

2007-04-01 @ 22:02:52
Postat av: Anonym

Åh, tack för stödet! Jag ska inte bara tända den, jag ska skapa ett jävla fyrverkeri!

2007-04-02 @ 21:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback