I tried so hard, and got so far, but in the end it doesent even matter

Om jag inte har insett det innan så har jag verkligen insett det nu, fått det svart på vitt, inristat i pannan, nerkört i halsen- ja ni fattar. Killar och tjejer, så totalt olika. Vi agerar inte lika och framför allt så tänker vi inte lika, om nu killar ens tänker över huvud taget? Det är verkligen en uppriktig fråga och jag är inte säker på svaret (och ja, jag drar alla över en kam). Min tanke är inte att få halva svenska befolkningen mot mig genom att kasta skit och något håll men frustrationen över att en person av det motsatta könet inte kan förstå en sak som är lika självklar för mig som att 1+1 är lika med 2 gör ändå att man undra både en och två gånger hur (eller om) ni tänker? Eller om jag omformulerar mig; hur vi kan tänka så olika? Jag är medveten om att tjejer överanalyser och förmodligen även överreagerar ibland. Men alla fattar väl att ett "hej!" följt av ett "hej." som svar känns som världens största diss? Den där lilla punkten kan förstöra en hel vecka för vilken tjej som helst medan en kille inte ens höjer på ögonbrynet. Jag tror verkligen inte att killar bryter ner varenda mening i en konversation till ord och analyserar exakt allt som tjejer faktiskt gör. Minsta lilla felförmulering kan skapa inbördeskrig, tjejer ältar och sliter sitt hår i förtvivlan om hon inte förstår exakt vad han menar med något. Medan killen förmodligen menar exakt vad han sa, nothing more, nothing less. Jag tror inte heller att killar skapar tävlingar (läs krig) där bara ena parten är medveten om sitt deltagande och där man får poäng genom att vara den som "dissar" flest gånger. Jag förstår att det säkert är en ömsesidig frustration, tjejer kan säga en sak men egentligen mena det motsatta ("javisst, det är okej att du drar ut med killarna ikväll medan jag sitter hemma själv...") och förvänta sig/kräva att killen ska förstå detta. Jag kan även förstå att detta i vissa fall kan skapa förvirring i mäns huvud men att självklara saker som att 1+1 är lika med 2 inte förstås är lika oförlåtligt och oförståligt som att Sverige förlorade kvartfinalen mot Vitryssland i VM, det är i alla fall nånting som alla killar förstår.


Timbaland - Apologize
Linking Park - In the end
Laura Sweden - Release me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback