And I can't be holding on to what you got

Igår flyttade jag och ungefär allt som kunde gå fel gick just fel. Vi hann inte mer än till Övik innan jag väcktes ur min sömn av att bilen sladdade över hela vägbanan och jag trodde att jag skulle dö. Jag överlevde men det gjorde varken släpet eller bilen. En liten 89:a bestämde sig nämligen för ramma släpet bestående av hela min egendom. Efter några timmar med polis, brandkår och bärgning lämnade vi Övik i en hyrd liten lastbil som inte tog mer än tre passagerare så mamma lämandes helt enkelt kvar. Väl på IKEA var självklart allt jag hade tittat ut innan antigen fult eller slut. När möblerna sedan kulle skruvas ihop saknades delar, tygöverdrag var för små och duschdrapperiet för kort. Vi startade klockan 7.00 och återvände klockan 00.00, cirka tre timmar senare än beräknat. Detta var det hela i korthet och jag kan säga att min lesshet uppgick till en klar 10:a på skalan. Jag hoppas att min fortsatta tid i Sundsvall förflyter lite mer smidigt än gårdagen, annars flyttar jag hem om en vecka.

Tre dagar kvar...


Kommentarer
Postat av: Evve

oj nej! va läskigt! hoppas inte allt blev kvaddat! du kommer få din livs tid i sundsvall!! när börjar skololn

Postat av: Emma

å no. lät som skräckens resa ner. hoppas att allt blir bättre som sagt. vad ska du plugga?

2007-08-28 @ 01:19:59
URL: http://etornqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback