Kunde dom också göra så, bara lämna allt och gå?

Det är sjukt. Jag hade lagt ner alla förhoppningar, accepterat och blivit vän med tanken på ännu en höst i Umeå. Just därför, just precis därför, händer det. Jag var inte ens nervös för jag var så säker, så jävla säker. Jag ringde, undrade vilken reservplats jag var på och fick beskedet att jag kom in. Imorgon när jag öppnar brevet kommer det att stå ANTAGEN, antagen, antagen antagen. Det är sjukt, det är bara så otroligt sjukt. Jag har redan fått diverse grattis men själv vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Om mindre än tre veckor ska jag alltså ha tagit mitt pick och pack och flyttat till Sundsvall där jag inte känner en kotte. Innan dess ska jag ha sagt upp mig från två jobb, fixat lägenhet, köpt möbler, packat alla grejer och massa annat som jag inte ens hunnit tänka på. Jag ska lämna familj, vänner och basket för ett liv i ensamhet, typ i alla fall. Ibland svänger det snabbt, så snabbt att man inte hinner med själv. Hur nervös jag än är och hur många gånger jag än dör inombords innan detta är över så känns det ändå lite spännande. Ny stad, nytt liv. Jag vill minnas att jag bad om det för bara några dagar sedan. Det blir som det blir. Ni kan räkna med att jag är tillbaka till jul, det gör jag.

Veronica Maggio - Havanna Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback