Typiskt

Tabbe 1: I princip varje dag stannar nyckeln till cykeln hemma och idag var inget undantag. Det lugna (?) området och avkiljdheten där jag jobbar brukar göra att jag med lugn i sinnet kan lämna den olåst vid sådana tillfället. Så icket idag. Jag kommer tillbaka efter en liten cykeltur på lunchen och tänker, min vana trogen, strunta i att låsa när jag ser ett gäng med små cyklande gangsters närma sig mig. Fan heller, tänker jag, ni kan glömma att ni får min cykel. Eftersom att dom inte verkar ha några planer på att avlägsna sig inom en snar framtid bestämmer jag mig för att dra en fakelåsning, den genomskådar dom aldrig. Problemet är bara att låset är lite trögt och inte riktigt vill sitta där det ska så jag trycker till lite hårdare. Jag inser mitt misstag och förbannar mig själv redan innan jag hör det klickande ljud som bara bekräftar det jag redan vet, det kommer att ta lång tid hem. Det finns nu två alternativ. Nummer ett är att lämna cykeln och gå hem vilket även resulterar i att jag måste gå imorgon, sjukt tidig uppstigning med andra ord. Nummer två är också att gå hem men med cykeln i släptåg likt en cykeltjuv, detta alternativ kommer förmodligen att ta mig halva kvällen. Vad skulle ni välja?

Tabbe 2: Återkommer jag med senare för nu ska jag, vilket alternativ jag än väljer, börja den långa vandringen hem.


Kommentarer
Postat av: tova

så glad att jag hittade til din blogg, precis vad jag behövde just nu. du skriver så bra och du kommer att rocka Sundsvall. jag tror jag är lite sentimental i dessa tider, för jag saknar dig verkligen multum. ta hand om sig flicka! pusskram

2007-08-22 @ 14:34:22
Postat av: Malin

Tack Tova, I need it! Saknaden är ömsesidig men snart är avståndet bara 70 mil:)

2007-08-22 @ 15:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback