Can't bring myself to light this fuse

Snart helg, igen. Veckorna går fort nu och tur är väl det. Även om det är sjukt fint ute idag med skinande sol och glittrande snö tänker jag inte låta mig luras. Snö och kyla är mina värsta fiender och gör livet svårt så fort man man bara sticker en tå utanför dörren. Imorse fick jag ploga väg med min cykel för att ta mig till jobbet (är det inte sånt man betalar skatt för att slippa?). Att cykla i tio centimeter snö är ungefär som att cykla på högsta växeln i uppförsbacke, man trampar och trampar men kommer fan ingenstans. Enerverande. Det är dags att snön utrotas och istället, fram med asfalt och grönt gräs, nuu.

Min mobiltelefon låter på riktigt som en tickande bomb när jag ringer någon. Jag får typ svettningar och är orolig att den ska spränga mitt huvud i tusen bitar varje gång en signal går fram. Läskigt.

P.G sätter mig konstant på prov. Det känns som att han gör allt för att jag så småningom ska trilla dit. Luriga frågor och helt omöjligt att veta vad som är rätt och fel i hans facit. Dött lopp.

Helgens låt: Rock Star Supernova - Be yourself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback