Cheers

Det nya året fick bokstavligen talat en flygande start. Raketer, champangekorkar och Mias bil flög fram/upp. Jag och Linda firade med att göra som vi brukar, det är tur att några håller flaggan högt.

Det har gått tre och en halv dag av 2007 och det känns redan som att det har varit mer känslosvallande än hela 2006. För att överdriva lite. Jag ifrågasätter dock starkt känslan för tajming hos han/hon/den/det som bestämmer där uppe. Den existerar verkligen inte, eller så är det återigen bara för att jävlas. Först inget, sen allt. Förväntar han/hon/den/det sig ett tack eller? I sånna fall blir det en lång väntan.

Och så var det ju det här med nyårslöften. Helt obekymmrade om att det faktiskt kräver en viss uppoffring lovar halva Sveriges befolkning dyrt och heligt i studens hetta vid tolvslaget och med skumpan upp i halsen att dom antigen ska sluta röka, gå ner i vikt eller något annat livsförändrandeprojekt. Lätt hänt. Men hur många vaknar inte sedan upp dagen efter med ett dunkande huvud, tar en pizza till frukost och en cigarett som efterrätt med ordet "imorgon" upprepandes i skallen? Jag bara undrar. Man lovar bara för att lova och på det kommer man inte långt. Förra året blev konsekvensen att jag inte lovade någonting men i år har jag tagit det hela ett steg längre, fast åt andra hållet. Jag lovade hela tre saker, tre saker som jag fan-i-mig tänker hålla. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte, kanske som så att om man lovar tre saker är chansen att man lyckas hålla ett större. Problemet är bara att jag är fast besluten att hålla alla tre så det blir blod, svett och tårar i tredubbelbemärkelse. Kan bli ett ganska intressant år faktiskt...

Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback