I may not always love you

Ett av mina nyårslöften var inte att börja blogga mer men det såpoperaliv jag lever kräver viss uppmärksamhet och då blir det såhär.

Imorgon börjar vardagen och jag är laddad. Jobb, basket och sömn, mmm. Imorgon börjar också veckan då alla mina nyårlöften ska börja infrias, don't get me wrong, jag började redan 1:a januari men vissa behöver mer tid än andra. Man har ju trots allt ett helt år på sig.

När vi gick i låg- och mellanstadiet skrev vi listor, ni vet sånna där listor som ändrades varje vecka och där man ragordnade alla klassens killar efter hur mycket man gillade dom. 1 till 10, vissa platsade inte ens på listan. Grymt. Om någon försökte gömma sin lista kunde man garanterat räkna med att den var kidnappad och upphängd på väggen innan dagens slut. Grymt. Killarna var inte lika fantatiska som vi tjejer och hade inget intresse av att skriva någon jävla lista. Men tjejerna försökte tvinga, med alla medel. Grymt. När jag och Erika satt och snackade idag insåg jag att jag fortfarande här en, eller till och med två, sånna listor. Fast inte nedskrivna utan gömda i huvudet, icke för allmänheten att beskåda. Vi kom fram till att det finns en drömlista och en realistisk lista och att alla, i alla fall alla tjejer, har någon av dessa. Erikas drömlista toppades av Rodrigo Santaro och Johnny Depp, dessvärre var hennes mer realistiska lista blank. Själv lyckades jag jobba ihop en topp 3 där. Och det nördigaste av allt, number one på den listan finns med på drömlistan också. Det är illa. Dock toppas den, efter insatsen i The holiday, av Jude, Jude, Juuuuuuude!

The more I see, The less I know
The more I like to let it go

Red Hot Chili Peppers - Snow

Kommentarer
Postat av: Erica

Sjögge här. Du är ett GULDKORN MALLE!

2007-01-11 @ 22:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback