Lugnet efter stormen

Nu är det snart gjort. Jul, nyår och födelsedagar. Mellan den 10:e december och 9:e januari lyckas hela min familj pricka in sina födelsedagar. Det är ändå bra jobbat. Att det sedan är jul med allt som hör där till mitt i alltihopa gör inte saken mindre.. krävande. För ja, det känns faktiskt skönt att det är över nu. Vardagen må vara tråkig ibland men den känns trots allt välkommen. Lugn. Jag behöver det.

Födelsedagen blev allt annat än lugn. Vem hade väntat sig något annat? Jag lämnade min egen fest, skitschysst I know, men vad gör man? Det var i alla fall kul, trots diverse tabbar. Följden av tabbarna blev ett "förlåtelsebrev" skrivet av två något överförfriskade damer klockan fyra på natten/morgonen. Det löd som följer:

"Japp. Det blir inte alltid som man tänkt sig.. det kan vi ju onekligen konstatera efter en kväll som denna. Jag och Linda (som för övrigt också håller i "pennan") gick ut hårt, som vanligt. Kvällen började bra men slutade i katastrof. Saker som inte borde blivit sagda sades, sms som inte borde blivit skickade skickades och telefonsamtal som inte borde blivit ringa ringdes. Låt oss säga att alla fel som kunde ha gjorts gjordes. Tillägg även till detta att det är/var min (Malins) födelsedag. Helt enkelt, enligt konstens alla regler, en icket godkänd kväll från våran sida. Morgondagens ångest kan vi nog inte uttrycka i ord eller ens förstå i skrivande stund.

Vi ber med den djupaste ånger alla inblande parter om ursäkt, vi hoppas att kvällens bravader imorgon är glömda och förlåtna. Låt oss lägga det som varit bakom oss och tillsammas blicka frammåt mot ett fantastiskt 2007.

Mvh/ Malin & Linda"

Jag måste säga att det var fint skrivet. Och med detta lyckades vi nog lappa ihop alla relationer. Även om vissa kanske har en lite reva kvar här eller där. Nåja, man kan inte lyckas med allt.







Kommentarer
Postat av: Erica

Du bör dra ner på alkoholtaget min kära vän..
/En orolig flicka 21 ;)
skämt å sido. Du får börja vara lite mer aktiv så ska jag också börja läsa mera..
peace out

2007-01-07 @ 21:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback