This is to one last day in the shadows

Vad gör jag på mitt jobb egentligen? Försöker lista ut om svetsflänsar, blocknycklar och rörklammrar klassificeras som verktyg eller inte. Får frågor om fläktkåpor och elinstallationer där jag inte ens uppfattar frågan. Det känns inte som mitt forum. Så jag hade hoppats, verkligen hoppats på Sundsvall även om det kändes lika läskigt som att hoppa utför ett stup. Men jag hade tagit klivet. Jag är reserv nummer nio (ironiskt nog mitt lyckonummer för den som tror på sånt) och ynka 13 stycken ur min urvalsgrupp får äran. Chansen att jag kommer in är med andra ord inte direkt överhängande. Så då är frågan vad jag gör till hösten istället. Fortsätter min karriär inom teknikinstallationsbranchen eller vidgar mina vyer? Även om valet låter enkelt är det i verkligheten så mycket svårare än så. Och det där med val har aldrig varit min cup of tea.

Jag tycker att det är intressant men samtidigt skrämmande hur helt, tillsynes normalt fungerande människor plötsligt kan tappa vett och sans. Jag har slutat att bli förvånad och att du blir sur var inte mer än väntat men jag säger åtminstone vad jag tycker, vad i princip alla tycker, men ingen vågar säga.


Thriving Ivory - Angels on the moon, tack Maja!

Lev och må.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback