Fairy tales don't always have a happy ending, do they

Antingen gillar man Stockholm eller så gillar man Göteborg. Det finns liksom två läger, ena skaran vill flytta till huvudstaden och den andra drar mot västkusten. Jag har alltid tillhört den senare men efter att ha spenderat de fyra senaste dagarna i Stockholm kan jag inte låta bli att fundera på det jag tidigare aldrig ens övervägt. 
   Efter, vad som skulle vara en lugn utekväll på hemmaplan men som inte slutade enligt planerna, tog jag mitt pick och pack, satte mig på planet och anslöt till mitt resesällskap som redan befann sig på plats. Det var inte många lugna timmar innan vinet återigen flödade men istället för Olles styrde vi kosan mot Stureplan. Stureplan är verkligen stureplan och det går nog inte att ha tråkigt. Resten av tiden spenderades med mycket shopping (läs koftor), bio, trevligt sällskap och framför allt Justin. Jag kan inte med ord beskriva hur bra det var, hur bra han är. Man behöver nog inte ens gilla honom för att inse det om man ser honom live. Så sänslöst jävla bra bara. 
   Som vanligt var det roliga slut innan jag ens hunnit knäppa med fingrarna och med överfulla väskor begav jag mig åter till Umeå. Jag har redan hunnit med en vanlig, hederlig, tråkig arbetsdag, det går verkligen för fort. Och det är inte utan en känsla av tomhet jag tänker tillbaka på the fantastic four och hur roligt vi faktiskt hade. Trots att det regnade större delen av tiden ser jag bara sol när jag tänker tillbaka på dessa dagar. Allt som finns kvar är minnen, fantastiska minnen som vi kommer att leva på länge. De två senaste meningarna var i smörigaste laget men ack så sanna:)

Jag avslutar med resans låt, Ferige - Big girls don't cry och självklart Justin himself i mängder.

Trevlig midsommar!

   


Kommentarer
Postat av: Magnus Carlsson

Fantastisk läsning! Om man bara kunde få göra om denna, jag vill inte tro att jag sträcker mig för långt när jag säger, historiska trip. Om man bara kunde sluta tänka på denne man Justin. Men thank the lord för youtube!

2007-06-24 @ 02:17:04
Postat av: Gunde Svan

Härligt att du hittat hit Mange. Och nej, du stäcker dig inte för långt, historiskt är ordet! Vad jag vill tro (vet) är att det kommer att göras om, på ett eller annat sätt.. no doubt! Peace out.

2007-06-27 @ 19:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback