I've got another confession to make

Så var man back to reality då och vilken reality sen. Göteborg bjöd på sol, värme, gröna gräsmattor och utslagna träd, sommar kort och gott. Dagarna spenderades med shopping, grill, fest och allmänt häng. Vi stötte på The Ark och jag och Dregen blev kompisar, det kunde inte ha varit bättre. Efter en alltför turbulent flygresa hem (jag var inte den enda som blev nojig) landade vi så i Umeå. Kallt, visset och dött. Det kändes nästan som att hamna i ett annat land och jag svor ganska snabbt på att jag till hösten flyr stället. Jag hann inte mer än komma innanför dörren hemma innan jag uppmärksammare att mitt högskoleresultat har kommit. Eftersom jag redan räknat ut vad jag skulle få och förbannat min själ i veckor för att jag inte pluggade innan (0.1 p för lite för att ha chans att ta mig in på den utbildning jag vill gå) var det inte så spännande. Jag övervägde att slänga brevet direkt med öppnade det ändå för att se dom siffrorna som avgör min framtid, svart på vitt. Det slog till som en bomb, tiden stod stilla i några sekunder och jag kunde knappt andas. Det var inte dom förväntade, irritande siffrorna med 0.1 poäng för lite, nej, det var exakt dom sifforna som behövdes. På en sekund öppnades helt nya dörrar och paniken sköljde över mig som en flodvåg. Från att ha varit helt uträknad till att faktiskt ha en chans. Innan jag visste att chansen fanns ville jag inget hellre än att komma in på Journalistutbildningen i Sundsvall men nu, när förutsättningarna ändrats, nu kan jag inte vara mer osäker. Ironiskt eller hur. Journalist, kan jag bli det? Vill jag bli det? Kommer jag att vara arbetslös resten av livet? Och Sundsvall, ska jag verkligen flytta till Sundsvall? Frågorna är många och svaren leker kurragömma med mig. Jag har aldrig tyckt om att leta. Det är tur att jag har ett tag på mig för jag tror att dom har hittat ett bra gömställe. Jag hoppas att dom, hellre förr än senare, ger upp och söker upp mig för jag behöver dom verkligen.

Och sen är det väl kanske dags att ge upp, don't you think?

Dagens låt: Foo Fighters - Best of you
                      Jamie T - Sheila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback