When you go, don't ever think I'll make you try to stay

Det har mer eller mindre regnat hela veckan och det är kallt. Vinterkallt i maj då sommarvarmt känns mer rätt. Mitt humör följer vädret så med andra ord är det rätt grått. Imorgon står dock ledighet på schemat och lika mycket som jag önskat mig sol i veckan önskar jag mig nu mera regn. Jag ska dra på mig mjukisarna, skippa sminket, stänga av mobilen, parkera framför datorn och se ikapp alla avsnitt jag inte hunnit med av greys, one tree hill mm. Jag ska skita i att ni ljuger och att du glider mig ur händerna. Jag ska inte skänka framtidsplanerna en tanke och jag ska framför allt inte oroa mig. Jag ska göra det jag är sämst på och leva i nuet med mina mjukisbyxor och en stor kopp te (?). För att detta ska vara genomförbart med gott samvete behöver jag regnet som pricken över i:et. Skiner solen finns risken att jag inte kan dra ner persinnerna och igonera den utan måste vara glad och skutta runt och njuta av våren och det, det kändes alldles för jobbigt. Så snälla, snälla, ge mig regn imorgon, igen.

My Chemical Romance - I don't love you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback