Between light and nowhere

Min hyresvärd Stubo har bestämt att vi ska byta internetleverantör. Varför har jag ingen aning om men det finns säkert en bra anledning.
   Detta initiativ har mer eller mindre skapat kaos i studentbostäderna runt om i Sundsvall. För att få tillgång till den nya uppkopplingen var man tvungen att skicka in en lapp till leverantören, annars skulle internet stängas ner. Många med mig missade såklart utsatt datum och en efter en drabbades vi av mardrömmen- livet utan internet. Jag kom billigt undan och behövde endast genomlida tio timmar innan jag var back on track. Jag skattar mig lycklig att det inte var värre. Jag har sett hur mina klasskamrater påverkas, det går liksom inte att fokusera på vardagen utan internet, man går hela tiden omkring med vetskapen om att något saknas. Jag vet att det hade inneburit en katastrof för mig om jag varit nedstängt längre än dessa åtta timmar. Det är inget jag sticker under stol med, jag är internetmissbrukare ända in i själen.

För övrigt har jag idag agerat uteliggare, fått en påse nybakta bullar av min granne samt varit på min premiärmatch med giffarna, totalt sätt en bra dag! Imorgon står opponering på schemat, något jag inte alls ser fram emot så jag varnar för ett mindre peppat inlägg imorgon.

Somna gott till "Hope there's someone" med Antony and the Johnsons, det är ett tips. 


                
         

Kommentarer
Postat av: Hannah

Du passar jättebra som uteliggare faktiskt Malin.

2007-09-27 @ 05:07:24
Postat av: Hannah...again

WOW, it's working for me! (Tänk Davd Guetta, annars går min fyndiga mening till spillo..)

Postat av: william

tjaa =)

2007-09-28 @ 16:24:33
URL: http://sirwilliam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback