I don't even know, the things you want me to see

Jag blev kvar i Sundis trots min lilla attack av hemlägtan igår. Och det känns bra, det finns ju trots allt otroligt bra människor här också. I dag längtar jag mer efter mitt andra hem, Barcelona. Någon som vill följa med mig dit snart/nu? 

För övrigt börjar jag bli osäker på om jag fixar den här utbildningen. Lärarna och tidigare elever som gått linjen säger att man bör lägga ner mer än 40 timmar i veckan om man ska bli en hyffsad journalist. Utöver det tycker de dessutom att man ska jobba extra, skriva för skoltidningen och gå en redigeringskurs, annars får man inget jobb. Det brukar alltid låta värre än vad det är men det värsta är att jag faktiskt tror dem.
   Jag vet inte om det bara är jag men jag får det inte att gå ihop när man går i skolan från 9.15-17.00 varje dag och vill hinna med att träna emellanåt. Är det så att man måste lägga ner livet och bara fokusera på plugg under sina utbildningsår? I sånna fall vill jag veta det nu.

Jag råkade just reta upp min granne genom att spela lite för hög musik lite för sent på kvällen/natten. En annan granne tog dock priset en sen natt (läs tidigt morgon). Jag har just kommit upp till min våning när han kommer springande, panikslagen och högröd i ansiktet. Min första tanke är att det hänt en olycka, men istället för att utbrista att någon dött kläcker han ur sig "du måste ha kondomer hemma!".
   Det är inte ens en fråga. Jag meddelar honom att jag tyvärr inte har några kondomer och han får ännu mer panik, han påstår sig ha varit hos alla. Har han knackat dörr och frågat efter kondomer klockan sex på morgonen frågar jag mig, ja tydligen. Trots att jag deklarerat att jag inte är ägare av några kondomer låter han mig inte gå, det har tydligen blivit min uppgift att hjälpa honom. En av mina snygga grannar kommer förbi och jag föreslår att han kan fråga honom varpå han verbalt attackerar honom med frågan "Har du några kondomer hemma!?". I samma sekund som han ställer frågan slår det mig hur det ser ut och av min andra grannes blick att döma tolkade han det precis just så. Där står jag, klockan halv sex på morgonen, med en kille som jag inte ens skulle vilja förknippas med om han så var en av de sista på jorden och frågar min snyggaste granne om kondomer. Det är liksom inte okej.

Takida - Give in to me

Kommentarer
Postat av: Elsa Larsson

Men stumpilumpan, klart vi kommer klara av den här utbildningen, de sätter bara ribban lite högt i början ska du se! Tänk på alla coola tvåorna, de har ju ett liv och bra betyg, right? :)
Och med "otroligt bra människor" hoppas jag innerligt att du syftade på mig ;)
Förlåt att jag är en tråkmåns och inte leker med dig denna helg (eller nästa...) men vi kanske kan ses imorrn om du är klar med artikeln? Vi kan ju slå två flugor - fika och diskutera massmedier typ? :P
PUSSEN!

2007-09-22 @ 12:19:05
Postat av: Emma

Hahahaha, stackars kille. Kämpa på med utbildningen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback