Update

Nu har jag spenderat en vecka av mitt nya liv. So far so good. Det har varit fullt upp från första stund, både med skola och nollning. Första dagen var lite obehaglig när det visade sig att jag skulle spendera de närmaste tre åren med en supervegan, en mega hallelulja/meditation/energi och aura- människa, två nördar bortom all räddning och en nyss utkommen brottsling dömd för grov misshandel. Obehagligt som sagt. Det visade sig så småningom att dessa personligheter bara var "fake-nollor", tack. Nu återstår bara diverse andra nördar och minst 10 besserwissrar som jag nog får lära mig att leva med, tyvärr. Lärarna inledde första dagen med att deklarera att vi kommer att bli nedtrycka i skorna och att vi måste plugga twentyfourseven om vi ska klara denna, "Sveriges bästa journalistutbildning", vi ser ju hur det går. Jag har dock redan lärt mig en del så som att stockholmare faktiskt kan vara väldigt trevliga och att hembränt inte är att rekommendera, trust me. Jag trivs i alla fall här, lägenheten är världens bästa, staden är mysig och det finns några väldigt bra människor. Jag saknar bara några i Umeå lite och det förväntade sammanbrottet har ännu inte infunnit sig. Det var det hela i korthet, jag återkommer med mer. Nighty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback