Och folk säger att det är svårt att få jobb.

Jag ska göra ett radioinslag i dagarna under temat "vårt dagliga bröd giv oss idag..". Jag bestämde mig för att ta temat på orden och ska därför besöka en bagare i natt. Men det var inte utan missförstånd jag fick en träff.
   Jag ringde ett bageri och förklarade mitt ärende. Ägaren som var lite halvdålig på svenska skulle prata med bagaren och sedan återkomma till mig. So far so good. Efter ett tag ringde han upp:

Ägaren: Du ville ha jobb va? Det går bra, du kan komma 00.30.
Jag: Nja.. alltså.. jag tänkte ju bara göra ett radioinslag om bröd. Till skolan. Jag vill bara följa med bagaren.
Ägaren: Ett radioinslag?
Jag: Ja, jag har liksom inte så mycket erfarenhet inom bageribranschen. Är det okej att jag kommer ändå?
Ägaren: Jaja, du kan komma, det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback