It's a beautiful day

Jag kommer ihåg det som om det var igår, även om det var cirka 10-15 år sedan. Jag och min kompis Tova var på Nolia (vilket är en stor mässa, för er som inte kommer från Norrland) och jag hade just kastat bort hundra kronor på lotter. Det ska tilläggas att lotterna kostade typ två kronor styck och att en hundralapp var en hel förmögenhet på den tiden. Och det enda jag lyckades vinna var två groteska plastdinosaurier. Jag är sedan den dagen övertygad om att jag är spelmissbrukare.

Hur som helst, till saken. Efter oflytet med dinosaurierna gick vi för att titta på någon svenska artist, vars namn inte finns kvar i minnet. Vem som däremot satte sina spår var Uffe Larsson, som var konferencier. Efter uppträdandet gick jag och min kompis fram och bad om en autograf varpå Ulf tittar mig djup i ögonen, ler med sina bulliga kinder och säger: "du verkar vara en himla snäll tjej du". Sedan den dagen har jag gillat Ulf. Och nu dansar han omkring i TV4 30 kilo lättare och ser så fruktansvärt hemsk ut, men samtidigt så otroligt, otroligt söt. Jag kommer alltid att gilla Ulf. För övrigt är han ju en inte helt lyckad viktnedgång personifierad. 

                                                               

Kommentarer
Postat av: Linnéa

men alltså shiiieeeet! är det ens samma person!!?!?!
han ser ju helt olik ut.
nu: plugg var det ja..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback