Berg och dalvana, igen.

Gud. Fick uppgiften att gå på Giffarnas match mot UFC idag för att "se vad det blir". Det var det värsta jag har gjort i min journalistiska karriär. Jag mådde illa av nervositet. Bestämde mig för att inte bli journalist och flytta till månen istället, typ. Fick förslag på en vinkel men den föll ganska fort. "Om vinkeln inte håller ? hitta en ny", mina lärares uppmaning ekade i huvudet. Men fan, jag hittade ingen ny vinkel. Med köldskador kan ingen tänka. Jag säger inte att jag hade kommit på något ändå. Ett b-lag där alla spelade som krattor. Inte så intressant. Träffade Sundsvalls snyggaste spelare som berättade att han var lite krasslig. Den vinkeln hade varit lika spännande.

Tog även ett snack med tränarna och med Sundsvalls argaste spelare som kastade både saker och ord omkring sig. Det blev vinkeln. Ett kasst GIF Sundsvall med en minst sagt frustrerad lagkapten. Jag tvivlar på att det blev bra. Jag tvivlar på att det blir kul att träffa GIF Sundsvall igen. Jag tvivlar på att jag imponerar på min chef. Men jag tvivlar inte på att allting löser sig, och att det här faktiskt är kul. Det gör jag inte. Och imorgon börjar praktiken, och det ska fan bli kul. En nervpers, men kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback