Ett steg till

Jag lämnade ett vårigt Sundsvall och kom till ett vintrigt Umeå. 27 mil gör visst skillnad. Kyla och de största snöhögarna jag sett på hela vintern mötte mig. Mina vår-fjärilar frös ihjäl fort.

När man sitter på en buss i fyra timmar hinner man fundera rätt mycket. Här kommer ett axplock av det som försegick i mitt huvud under dagens resa:
- Fick Christian äntligen ligga?
- När tappade Sara stinget?
- Kommer mina två barndomskompisar att bli ett par?
- Vem kommer Elsa att hooka när hon kommit över lokalkändisen X?
- Varför är killar hetare i mjukisbyxor?
- Vilken tidning kommer jag, Elsa och Martin att dyka upp i?
- Blir jag dränkt om jag glömmer paraplyet?

Om du har svar på någon av ovanstående frågor, tveka inte att fatta pennan och skriv.


Kommentarer
Postat av: Elsa Pälsa

Hm, inga svar från mig tyvärr. Men tack för den givande sms-diskussionen idag, den lättade upp min tågresa betydligt :)
Undrar också var vår bild hamnar, kan bli intressant.
Kanske hookar en liten irländare imorgon när St Patrick ska firas på pub. Eller måste jag vänta tills lokalkändisen X är "överkommen"? Gissar tyvärr att det kan ta tid...

Postat av: Sara

Men Gundi, gäller detta uttalande Sara Oscarsson i egen hög person?? :P

2008-03-18 @ 07:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback